Outsourcing af tekstilproduktion

Skal du have outsourcet din tekstilproduktion? Der kan være mange årsager til at firmaer har brug for at outsource dele af deres drift.

For fysiske butikker og webshops er det helt almindeligt at man får produceret tekstilerne eksternt. Enten fordi man har en begrænset kapacitet, eller kort sagt ikke har maskiner og udstyr til at gøre det professionelt.

For tekstilproducenter kan det være du har store ordrer og ikke har kapacitet nok, eller kun er eksperter på et bestemt område. I det tilfælde, kan det give god mening at finde en dygtig partner. Outsourcing af tekstilproduktion handler i sidste ende om at stille virksomheden bedre.

Det kan være økonomisk, i form af lavere omkostninger, eller på kvaliteten ved at outsource til specialister på et bestemt område.

Der kan være mange årsager, men uanset hvilken type outsourcing du vælger, skal du altid have disse tips og gode råd i baghovedet. Det er nemlig ikke uden risiko at outsource dele af driften, hvis du ikke er grundig i dit forarbejde.

Vigtige tips om outsourcing

Outsourcing er noget langt de fleste virksomheder gør brug af. Det kan være for at få dygtige eksperter til at løse bestemte opgaver. I tilfælde med outsourcing af tekstilproduktion, vil det typisk være som følge af manglende kapacitet, viden eller fordi der kan opnås økonomiske fordele.

I alle tilfælde, skal du huske på en række tips for ikke at komme galt i byen. For de fleste der har mange erfaringer med outsourcing, ved nemlig hvor galt det kan gå.

1. Vælg din samarbejdspartner med omhu

Det første du skal gøre er at udvælge din samarbejdspartner med omhu. Det gør du ved at undersøge muligheder og indlede en dialog med de bedste emner. Det handler om at opbygge en relation, allerede inden i er i gang. Det vil nemlig give et godt indblik i om samarbejdet vil komme til at fungere.

2. Lave klare ordrer og grundige aftaler

Når det kommer til et konkret outsourcing samarbejde, er det meget vigtigt at alle ordrer og opgaver bliver givet klart. Hvis I ikke har nævnt væsentlige detaljer, kan det være JER der kommer til at tage tabet. Det er blandt andet derfor, der skal laves grundige aftaler som stiller virksomheden stærk, i alverdens scenarier.

3. Tjek kvaliteten og evaluer

Når I først har modtaget de første tekstiler fra partneren, er det afgørende i får tjekket kvaliteten. Specielt i starten hvor det hele er nyt. Det er trods alt bedre I finder fejlene, end at Jeres kunder ringer og klager. Så gør det til en fast vane at få taget stikprøver, så kvaliteten bliver som aftalt.

Evaluering er nøgleordet for et godt samarbejde, hvor begge parter er tilfredse. Kan noget gøre bedre, bør det blive klargjort under en evaluering.

17. oktober 2014Permalink Leave a comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *